Pages

4 Tahun lahhh!!!






Happy Bday utk ank Ibu, Nazrul Aiman... SELAMAT HARI JADI YG KE 4 TAHUN ANAK IBU...

sedar x sedar dah 4 tahun aiman, masuk 5 tahun usia perkahwinan 1 Mei nanti.. :))

mase mengandungkan aiman, kami masih di Kuantan, 3 bulan lepas kawin, aku disahkan ngandung.. proses mengandung dan melahirkan aiman sgt mudah dan x bnyk ragam.. alahan x ade... sampai waktu nak deliver... sakit pon x lame... mase tu nak tidur dah.. sblum tidur aku dok urut kaki papanye.. terhencut2 sbb terhantuk head kereta.. pastu nak masuk tidur dah.. pukul 11.30 mlm... sambil baring tu sempat bersembang lg dgn papanye... tibe2 air ketuban dah keluar habis... aku dok pk lg.. ape bende yg panas n i h....???? terus meloncat turun katil rupenye air ketuban dahhhh!!!!

laki aku yg terhencut2 kakinye, terus laju nih hilang terus hencutnye..... bangun terkejut ... panik terus call maknye... start kereta terus ke HTAA..Kuantan..sampai hospital, aku dah mcm x larat nak jalan dah... sbb dah keluar darah... nurse tolak wheel chair terus ke labor room... salin2 baju... pukul 1.32 am terus delivered dgn jayanya tanpa bnyk soal... heheheheheh... sgt mudah kan??... buat semua yg x penah beranak... cepat lah usaha utk mengandung... sgt mudah... heheheh tapi bukan semua org di permudah kan urusan nye ye...dan bukan setiap kali mengandung mudah prosesnye nasib2 jugak.... Alhamdulillah...

Ade cerite sebelum nak bersalintu... mase sampai hospital tu...nurse kate bukaan baru 3 cm... suruh tunggu lagi sambil layan org sebelah bilik aku bersalin... aku nih dah x tahan tapi nurse soh tahan lg... adeke org besalin nak ditahan2????? mungkin mase dia bersalin dulu mak bidan bleh pause atau pon bagi nombor tungu dr. panggil??...pelik... aku dgn penuh emosi siap goyang2kan kerusi pelawat sebeleh katil aku... tung tang tung tang... sambil jerit nurse... saye x tahan dah ni... nak terkeluar dah ni!!!!! terus dia pantas datang lari2 kat aku.... ehhhhh dah nampak rambut katenye.... terus keluar ank aku.... haaaaa hambik ko... suruh lagi aku tahan... :)) lahirlah nazrul aiman bin khairul izzuan...dua minggu dilahirkan terus moved ke melaka...sampai sekarang... :)) semoga ank ibu membesar pintar, sehat, cergas dan cerdas...enjoying n exploring ur wonderful kid's life... grow baby growww.......Luv u Aiman..




4 comments:

IbuHani said...

epy bufday aiman.. wah dh besar.. belajar rajin2 tau.. nti leh jadi menantu ibu.. hahaha.. smoga murah rezeki, dipanjangkan umur, bijaksana n jadi anak yang soleh pada ibu bapa, agama dan bangsa.. fara, tang kek tu tak tahan.. patutnye edible image ben 10 ke, otromen ke.. skali power puff girl la pulak.. heheh..

::Farahliza :: said...

hahaah tu lapasal... dah dia request tang tu.. aku layann je... hhahaha tq lah 4 ur wishes besan ku... kim slm menantu mak, sakinah ye... huhuhuhhu

mamaD said...

2 r sal...aiman ni ade ciri2 nak jadi Jue(....) hahahha....

Jgn marah....oklah ...bukan jue..tpi Nora..hehehhehe

btw, happy belated aiman...nnti aunty dtg umah aiman ye...man kna bgi aunty mkn sedap2 tau...hehhehe

mamaD said...

ibu celebrate tuk aiman je ke?? kawn2 aiman mane??? ibu sedekut(anak buah aku nye word) ye???

action snap picture je..pastu dia paksa teacher aiman tuk wrape balik kek aiman kan?? ibu sedekut...hehehe

..YUFOLOMI, IFOLOYU..