Pages

Menu Jumaatsabtuahad

Jumaat puasa ke tiga.. menjemput cik abg di tol ayer keroh...balik rumah masak dalam keadaan ala2 masuk pertandingan masak dgn mase nak tamatt dlm 10 minit lg.... hehehehe gitu...

menu jumaat adalah sotong halia, ikan kerisi goreng dan sambal belacan... itu saja... itu semua dah di order satu hari awal oleh en khairul.... dia mkn dgn laju jugak ala2 masuk pertandingan mkn... hehehe sian laki aku...lapau, letih pose ye.... itu saje menunye..maklumle bini baru balik kj tapi tetap tunjuk rajin nak masak... pagi tu kami sahur dgn ikan bilis goreng goreng asam, lauk sotong semalam panaskn dgn nasik panas..

hari sabtu menu berbuka adalah kari ikan tenggiri, acar timun tomato, sambal belacan, hati goreng cili api dgn kacang buncis... air laici.. gigih sungguh aku memasak...tapi semuanya dgn portion yg sedikit sbb takut x abis... sahurnye, daging goreng, kari ikn tenggiri semalam dipanaskan..mcm biase en khairul mkn dgn selera.... siap komplen aku kejut dia lambat... dia yg payah nak bangun pastu salahkan bini... aku tarik dua2 kaki dia ok sampai nak tergolek ke lantai baru nak bangun... seksa mengejutkan bapak budak bangun sahur..

ahad masak simple je .. sambal ayam dgn sayur campur masak awal gile pukul 2 ptg dah start masak sbb en khai nak pegi param (pasar ramadhan) mencarik kueh akok, feveret keturunan terbaik dan wajib.. jumpe satu stall je yg jual kueh tu.. aku pulak terliur tgk siput sedut msk lemak.. adelah dlm 4 sudu.. RM 4 ok... mahal? lepas berbuka siapkan bekal utk cik abg utk sahur dan laju2 hantar naik bas pukul 9 ke JB..... minggu ni balik lagi ye..!!!


No comments:

..YUFOLOMI, IFOLOYU..