Pages

Tart Nenas, Kerepek Pisang





Sekejap je dah 21 hari puasa yek.. pejam celik pejam celik minggu depan dah raya.... orang lain sebok buat kueh raya.. aku pon sama naik jgklah.. hari ni lepas berbuka sempat lg pegi kedai beli barang nak buat kueh tart nenas...balik dari kedai.. zass buat kuih laju2.. dapatlah dalam 100 bj.. jem nenas tu aku dah buat awal2 masa masak utk berbuka petang tadi.. tak banyak pon sebijik nenas saiz besar .. ngam2 cukup utk 100 bj kuih tart..doh kueh tart tu aku double kan...semuanya ngam2 je..

sebenarnye malam ni dapat buat kerepek pisang satu kali lumsum dgn kueh tart..Papa K baik hati nak tlg  gorengkan kerepek.. tapi syaratnye,.. aku dah siapkan kupas kulit pisang dua sisih dari petang tadi... dia tinggal panaskan minyak n goreng pastu bila dah siap dapat sebalang dia pi layan bola kat ps3... mangkok kuali sudip segala bekas buat kerepak pisang tu dia kasik souvineer kat aku kasik basoh..cenggitu... baik hati kan laki mak... rajin ala2 tak berape nak ikhlas gitu... hehehehe .. TQ papa... dia mmg rajin.. sejak ade dapor arang 15 hinggit dia tu... asal balik melaka je nak membakar... ikan le, sotong le,, daging le..sampai kuah masak asam aku yg dah siap masak pon dia nak tenggekkan atas dapor arang kesayangan nak kasik mendidih lg... air pon nak masak atas dapor tu jgk... ape kes le laki aku nih.. tu demam dapur arang nama dia... hehhhehe .. jgn marah ye papa.. ape2 pon papa mmg rajin tlg ibu...Terima kasih daun keladi..

No comments:

..YUFOLOMI, IFOLOYU..