Pages

Berbuka 14 Ramadhan

Hari ni melayan selera papa k nak mkn daging bakar, sotong bakar .. mcm2 selera org puasa ni.. sampai sanggup gi beli dapur arang nak mkn daging bakar pure le katenye....sementara tunggu api jadik bara, dia pegi carik kuih kat pasar ramadhan.. aku jengahkan api dapur arang tu skali skala je sambil layan kari ayam atas dapur...sebenarnye aku tak perasan api tu tu blum betul2 jadik bara..aku pi letakkan daging atas dapur tu... pastu aku biar skjap...dengar je bunyik kereta dia da balik dari beli kuih.. cepat2 aku larik tgk daging dia... hhahahaha hambik ko dua keping daging da masuk dalam api.. dua keping lg dah hangus.. itam legam koo!!!cepat2 aku campak yg itam legam tu dlm longkang.... kakkakaka gelabah sioot... aku takut dia marah... padehal kalau dia tau hangus pon akutau dia tak marah.. aku je yg gelabah...lg pon bnyk lg yg x bakar ... seb baik....

semangat org puasa....

soton bin bakar

daging ni kitorang mkn dgn cili kicap letak limau.. gunting daging tu kecik skit pastu gaul skali dgn kicap lada..air asam pon ade skali..selera menjadik


lauk lain hari ni kari ayam, kobis goreng dgn papadom.. papadom tu aiman yg request.. tu je lauk hari ni.. seb baik ade assistant tolong bakar daging.. :P



2 comments:

Mas said...

nyum..nyum...sedapnye...=p

mamaD said...

wawah...mentang2 nak raya...berwajah baru sudah...

selero mak tgk lauk ni nok...semangat BBQ..

..YUFOLOMI, IFOLOYU..