Pages

Dia gilaaaa!!


Pagi tadi aku masuk ofis lambat skit.. hantar kereta ke workshop... masa kat workshop lagi linda dah call aku tanya pasal aggreement sorang landowner ni sbb comp. ade pajak tanah dia utk construction.

Sampai opis, land owner masih ade lg... still query apsal payment utk pajakan tanah dia x settle lg... aku explain lah...agreement utk tanah dia proses lambat sikit sbb proses utk endorse dlm geran tanah dia melibatkan PTG dan Perbendaharaan Malaysia... (landowner ade hutang lg dgn PM) explain mane yg patut dan betul.. x ade putar belit...

Landowner nye x bnyk cakap...aku terus call company's Lawyer, mintak dia explain lg pada landowner apsal proses tu lambat...masa landowner engage on phone dgn lawyer, anak landowner yg mcm p***t tu mcm handal2 tanya soalan yg mcm haram kat aku:

Gile punye pompuan: mcm mana status sebenarnya? ( dgn muka rude gile...)
Aku yg sopan : aku explainla seperti perkara diatas....
Gile punye pompuan: macammana awak buat kj, x followup ke?
Aku yg sopan: saya sentiasa follow up, tapi status dia mcm ni lah, mmg you punye aggreement ade masalah memang kene sign kali kedua, pejabat lawyer dah arrangekan, sekarang tinggal proses di PTG..selagi x dpt agreement payment x leh release la..
Gile punye pompuan: macammana awak kate awak followup sampai dah nak dekat setahun x settle lagi.. bukan awakk ke yg sepatutnye kejar bende ni dekat lawyer ...???? (dgn nada tinggi..)
Aku yg sopan: mmg lah saya followup, tapi you kene pahamlah dah pihak lawyer bagi jawapan mcmtu, sbb diorang pon bnyk kj nak kejarkan...
Gile punye pompuan: kitorang pon bnyk kj x kan nak ngadap kat sini selalu


(entah hape soalan mcm bangang lg yg dia bg.. aku buat x paham je .. buat2 pay attention kat makdia.. malas nak layan weiiiiii !! this sick big mad lady.. dah beberapa kali dah dtg panjat opis kitorang ni dgn perangai yg mcm x insap2 lg dgn sikap kurang ajar tu..
aku jeling dia .. x jawab soalan bodoh berulang2 dari pompuan yg cakap x guna akal... malas nak layan budak x cukup sipat ni... akhlak adalah ke lauuuuuuuuuuuuuuuttttttttt !!!! )

Dia bercakap dgn org, mcm handal2 konon2 dia sorang je belajar tinggi, x hormat langsong kat manager aku yg dok terpacak kat situ..pas tu cakap ikut perasaan mcm budak terencat hakal pon ade jgk aku nengok budak ni... dahla soalan berulang2...rasa mcm nak lempang dgn kelajuan 200 km sejam.. x sedar ke, ko tanye bnyk kali pon tu je jawapan yg aku bleh bg...ke comprehension ko fail masa sekolah??

mak dia off line dgn lawyer, terus explain kat anak dia , mak dia pon admit dan paham procedure bila documentation melibatkan gomen ni lepas penerangan dari lawyer.. (dia pon buatmuka mcm bengang la sbb mak dia x berpikiran bodoh mcm dia..) pelik perangai anak out dari perangai maknye...mak dia pon macammana lah bleh biarkan anak dia yg x siuman ni bergaul dgn org ramai...

aku siap bagi no tel Perbendaharaan soh mak dia cek sendiri dgn person incharge... lepas tu aku mintak maaf kat mak dia ... anak dia aku x pandang langsong.... x demaknenye nak hormat2 kat pompuan x de moral mcm tu...

masa kejadian, project manager pon ade sebelah aku, dia dah x bleh kata apa, ... mmg dia slow n rilex... x reti nak tinggi suara.. lagi pon kite kne lah jaga etika kerja kite... bukan sikap kurang hajar mcm pompuan meroyan tu..Nasib pompuan gila tu baik sbb tok uban(COO) aku masuk opis lambat pagi ni.. kalu masuk mmg dia kene maki sampai muntah ijau...

lepas dia blah, project manager aku pon ckp yang pompuan tu berlagakkk gile..!!!!

MEMANG!!!!!

Aku, linda emosi seluroh anggota badan hari ni sbb popuan gila tu... pagi2 dah masok opis org buat kecoh, suweiiiii hari ni.....choiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!

3 comments:

Linda said...

1 hr x de mood sbb si bedebah tuh..ko hengat ko pkai gen-2 ko bleh blagak????**tibe2 ;p

::Farahliza :: said...

hahaha.....pompuan gilaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!

apizblur said...

Nasib baik ko tetap bersopan :) kot2 dia baru keluar dari "tempat" tu kot

..YUFOLOMI, IFOLOYU..