Pages

Mandi bersama...

Bukan aku yg mandi bersama....tuuuttttttttttt.... tapi si berry mandi bersama heley.... bab mandi bersame laju je mate tu bace kan???? nak2 yg browse tajuk 'Mandi Bersama' tup tup masuk ke entry kucing aku mandi.. hambik... oklah tu... meh blajar care2 slamat nak mandikan bulus...

mcm biase bulus mandi guna HOBO flea shampoo with conditioner .. vitamin kitmin utk upah bg makan lepas mandi, canisep ubat gatal kulit/kalu ade kurap ke sapu je canisep ni dlm 3 hari dah bleh nampak kesan rengsa hilang..mmg kalau lepas mandi, baru nampak kalu ade mcm gatal2 kulit diorang ni sbb selalu kan terlindung dgn bulu..cepat bubuh canisep.yg kecik atas tu ubat mata gentimicin, dgn antibakteria mmg dijamin berkesan kalau ade lelehan taik mata berlebihan tu.. titik kn ubat ni,gerenti ok dan cepat berkesan.


menggigil ok... harus menggil.. 2 minggu x mandi tu....berkerak dlm telinga... habis aku sental kasi bersih...idokle mcm sental baju tu.. sental2 manje gitu,,,kene letak dlm cage kecik ni sbb dia akan lari2 dlm tu takut air..sbb bile kene air dia akan cube panjat ape yg patot...cube ko pegang sambil jirus air, harus dia panjat kepale ko...tu dah jadi pijak kepale namenye..tapi aku x penah cube lg...stakat ni cara terbaik nak mandikan bulus adalah begini...

mase nak shampoo keluar kan dia, syampoo satu badan, jgn risau masa syampoo tu dia x meronta..tapi kene pegang jgn lepaskan..dah syampoo biarkan dlm 10 ke 15 minit baru bilas dan lap.Dah lap2 dia dgn tuala bersih yg kering sambil kurik ape yg patot spt, idong yg x reti nak korek sebulan, cuping telinga, mata yg salu x basoh bile bangon tido tu.. bayangkan bape kilo taik mate dia kompol???? hehehhe sian bulus. cepat cepat lap kasi kering..... x guna hair dryer pon...

lepas mandi harus bagi upah...mcm org lepas massage mesti laparkan...vitamin 2 bj sekor, Balance 2 bowl campur tuna meat....dgn air teh tarik panas... gile ko!!!! pengsan kucing mak!!! tapi kekadang sian kat diorang asik mnum air kosong je..boleh ke bagi coke? agak2 ko kalu aku bg soalan ni kat dr vet harus ke dia lempang mak laju2...?

Aku biase bg air masak je.. fyi, heley n berry x minum air paip.. dah bape kali aku try kalu dah terlambat nak gi kj main top up guna air paip depan rumah.. sampai aku balik kj petang tu.. air minum x berusik ok.. kesian diorang dahaga..last aku try bg air paip pagi tadi sblum gi kj... sampai 2 je depan cage ptg tadi, heley sedu ok... sbb tahan x minum air letu...siyesss dia sedu mcm org.. 1st time aku dengar kucing sedu...zalim betul tuan kucing ni..mungkin sebab dari mula bela tu aku mmg x bg air paip , lama kelamaan dia dapat beza hidu dan rasa air masak dgn air paip tu lain.... kalau tersesat la 2 ekor ni harus mati kekeringan.....memilih ye.. kemain lg.... tuan dia lah ngajo niiii ... kucing sapa lah niiiiiii!!!

No comments:

..YUFOLOMI, IFOLOYU..